YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

Ένας αγώνας διδακτικού χαρακτήρα!

PDF Print E-mail
Thursday, 13 March 2014 11:20 | Συντάχθηκε απο τον/την sportteam   
Share

Η Εθνική Ελπίδων σημείωσε πρίν απο λίγες ημέρες μια από τις εντυπωσιακότερες νίκες της εναντίον της Τουρκίας στην Κατερίνη. Παίζοντας με εννέα παίκτες από το 25' και ευρισκόμενη πίσω στο σκορ (0-1), τελικά κατάφερε να κάνει την ανατροπή, να νικήσει (2-1) και να προσφέρει σε όλους όσοι ασχολούνται με το ποδόσφαιρο έναν αγώνα με διδακτικό χαρακτήρα.

Ο Κώστας Τσάνας μίλησε στο Newsletter του epo.gr και εξήγησε πώς διαχειρίστηκε ο ίδιος και οι παίκτες του την αναμέτρηση λεπτό προς λεπτό. Ιδού, λοιπόν, δια στόματος ομοσπονδιακού τεχνικού, πώς η Εθνική Ελπίδων σημείωσε αυτή την ιστορική νίκη στην Κατερίνη.

Κόουτς, να τα πάρουμε από την αρχή τα πράγματα. Με ποιο αγωνιστικό πλάνο κατέβηκε η ομάδα απέναντι στην Τουρκία;

Μελετώντας τους αντιπάλους μας διαπιστώσαμε ότι διαθέτουν υπεροπλία στον άξονα, «φορτώνοντας» το χώρο του κέντρου με πολλούς και ποιοτικούς παίκτες. Η ομάδα μας παρατάχθηκε με δύο αμυντικά χαφ με σκοπό να εξασφαλίσουμε ισορροπία στο κέντρο, να μην παρουσιαστούμε ευάλωτοι στις αντεπιθέσεις, καθώς επίσης να οδηγήσουμε το παιχνίδι στα άκρα και να εκμεταλλευθούμε την ταχύτητα των Μαυρία, Καρέλη και Γιαννιώτα.

Η νίκη ήταν μονόδρομος για μας, όμως για να πάρεις τους τρεις βαθμούς δεν παρατάσσεις την ομάδα κατ΄ ανάγκην με έξι ή επτά επιθετικογενείς παίκτες. Οφείλεις να έχεις σχέδιο τόσο στον αμυντικό όσο στον επιθετικό τομέα.

Η πρώτη αποβολή ήρθε στο 10ο λεπτό και στο αμέσως επόμενο η ομάδα έμεινε πίσω στο σκορ. Οι πρώτες αντιδράσεις;

Αμέσως πέρασα τον Τάσο Λαγό στη θέση του Τριανταφυλλόπουλου που αποβλήθηκε, δηλαδή στα στόπερ, και τον Κολοβό στη θέση του Λαγού δίπλα στον Μπάλλα.


Στο 25΄ μένουμε με εννέα παίκτες λόγω της αποβολής του Κίτσιου. Ποιες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό σας και ποιες κινήσεις κάνατε έως το ημίχρονο;

Τοποθέτησα τον Μπάλλα δεξί μπακ, με τη σκέψη ότι ήταν ο πιο αμυντικογενής διαθέσιμος παίκτης που υπήρχε στον αγωνιστικό χώρο. Στο χώρο του κέντρου πέρασαν ως τριάδα οι Κολοβός, Γιαννιώτας, Μαυρίας και ο Καρέλης στην κορυφή για να πιέζει τους αμυντικούς. Φυσικά, ο τελευταίος δημιουργούσε τετράδα στο κέντρο όταν οι αντίπαλοι βρίσκονταν στην επίθεση.

Ταυτόχρονα, όταν βρισκόμασταν στην επίθεση επιλέγαμε να παίζουμε από τα άκρα με Μαυρία και Γιαννιώτα και αυτό δημιούργησε πολλά προβλήματα στους Τούρκους. Άλλωστε το δοκάρι στο 29΄ με τον Καρέλη προήλθε από υπέροχη προσπάθεια και σέντρα του Μαυρία.

Να τονίσω, όμως, σε αυτό το σημείο ότι δεν φτάνουν οι σκέψεις και τα σχέδια που κάνει ο προπονητής. Εγώ έκανα αυτές τις κινήσεις γιατί διέθετα παίκτες ταλαντούχους, ποιοτικούς και παθιασμένους για να κάνουν τα πάντα για την ομάδα. Το υλικό πάντα παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη ενός ματς.

Και για να ολοκληρώσω, όταν μένει η ομάδα σου με εννέα παίκτες δεν προλαβαίνεις να σκεφτείς διασυρμούς και ήττες, αλλά ψάχνεις αμέσως τις λύσεις εκ των έσω για να έχεις πρωτίστως καλή αμυντική λειτουργία.


Ποιες ήταν οι οδηγίες σας προς τους παίκτες στο ημίχρονο;

Πραγματοποιήσαμε τότε την πρώτη μας αλλαγή, γιατί το σχέδιό μας ήταν να αντέξει η ομάδα καταρχήν έως την ανάπαυλα του ημιχρόνου δίχως αλλαγές. Ο Λυκογιάννης μπήκε αντί του Γιαννιώτα με στόχο η ομάδα να πάρει ύψος και να έχει έναν παίκτη που μπορεί να μαρκάρει καλύτερα, αλλά είναι σε θέση να μεταφέρει την μπάλα μπροστά.

Επίσης, όταν οι Τούρκοι βρίσκονταν στην επίθεση συχνά με τέσσερις παίκτες στη μεγάλη περιοχή, ο Μπάμπης πήγαινε στη θέση του Κούρου στο αριστερό άκρο και ο τελευταίος μεταφερόταν δίπλα στους δύο στόπερ.

Σε αυτές τις ακραίες περιπτώσεις ψάχνεις τρόπο να μη δεχθείς δεύτερο γκολ. Επεσήμανα στα παιδιά να έχουν ηρεμία στο παιχνίδι τους, να κρατάνε όσο μπορούν περισσότερο στα πόδια τους την μπάλα και να εκτελούν σωστά τα στημένα.

Οφείλω να ομολογήσω ότι όλοι τους ήταν ιδιαίτερα ψύχραιμοι και πίστευαν ότι δεν χάνουν το ματς!


Με ποιο σκεπτικό κάνατε τις άλλες δύο αλλαγές;

Ο Κολοβός κουράστηκε γιατί έτρεξε πολλά χιλιόμετρα, κράτησε όσο περισσότερη ώρα μπορούσε την μπάλα και κάλυψε κενούς χώρους. Ο Μπουχαλάκης που μπήκε στη θέση του έχει κι αυτός την ικανότητα να καλύπτει χώρους και να μεταφέρει την μπάλα στην επίθεση.

Τον ίδιο άχαρο ρόλο είχε και ο Μαυρίας. Ο Βέλλιος έδωσε επιπλέον ύψος στην ομάδα σε άμυνα και επίθεση. Δηλαδή και οι τρεις παίκτες που μπήκαν μέσα στον αγωνιστικό χώρο μπορούσαν με την ίδια αποτελεσματικότητα να βοηθήσουν και αμυντικά και επιθετικά.

Άλλωστε το γκολ της νίκης προήλθε από δική τους συνεργασία. Κι εδώ επανέρχομαι σε αυτό που τόνισα νωρίτερα: Καλές είναι οι σκέψεις ενός προπονητή, όμως για να εφαρμοστούν πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλοι παίκτες.

Κι εγώ είμαι τυχερός σε αυτό το θέμα...


Αυτή η ιστορική νίκη τι θα αφήσει σε εσάς και τους παίκτες;

Θα μπορούσα να πω ότι ο αγώνας αυτός έχει για όλους μας διδακτικό χαρακτήρα! Απέδειξε πως μπορείς να πετύχεις ακόμη κι αν όλα πάνε στραβά, ακόμα κι αν όλες οι συνθήκες είναι εναντίον σου.

Οι παίκτες μας απέκτησαν περισσότερη αυτοπεποίθηση και διαπίστωσαν ότι με μυαλό και θέληση όλα στο ποδόσφαιρο μπορούν να συμβούν. Η απογοήτευση δεν είναι ο καλύτερος σύμβουλος, αντιθέτως η ψύχραιμη αντιμετώπιση και η επιμονή στο στόχο είναι στοιχεία τα οποία μπορούν να σε οδηγήσουν στην επιτυχία.

Φυσικά, αυτό δεν γίνεται πάντα, ίσως κανένας άλλος αγώνας να μην ξαναπάρει αυτή την έκβαση. Εμείς, πάντως, τα καταφέραμε!


Share
 

YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
powered by στοιχημα
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ




MEDIA GALLERY

Κ11:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Κ12:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

ΠΑΙΔΕΣ ΕΠΣΑ: ΑΙΓΑΛΕΩ-ΑΕΚ 2-2


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.





top