YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

Εξάσκηση βιολογικών παραμέτρων στις ηλικίες ανάπτυξης

PDF Print E-mail
Saturday, 19 July 2014 13:44 | Συντάχθηκε απο τον/την sportsteam   
Share

Ο διακεκριμένος καθηγητής φυσικής αγωγής Βαγγέλης Μπέκας αναλύει στο Sports-Academies.gr, το ρόλο της εξάσκησης των βιολογικών παραμέτρων στις ηλικίες ανάπτυξης.

Συντονισμός & Ιδιοδεκτικότητα

Βιολογικοί Παράμετροι

Ευλυγισία

Ταχύτητα

Αερόβια ικανότητα

Δεξιότητα

Μυϊκή ισχύ

 Δύναμη


ΕΥΛΥΓΙΣΙΑ

- 6-10 : χαμηλή

- 11-14: μεσαία

- 15-18: υψηλή ( κορίτσια) – μεσαία( αγόρια)


Λόγω ατελούς ανάπτυξης του μυϊκού συστήματος η ευλυγισία δεν επιδέχεται ιδιαίτερη βελτίωση μέσω της προπόνησης (Sharkey)


ΤΑΧΥΤΗΤΑ

- Λόγο της κληρονομικότητας υπάρχει ο βιολογικός (είδος μυϊκών ινών) χαρακτηρισμός κάθε παιδιού (Κλεισούρας )

- Επίδραση της προπόνησης ταχύτητας με εμφανείς προσαρμογές από την ηλικία των 14 + 

- Ο sprinter γεννιέται… δεν γίνεται!


ΑΕΡΟΒΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

-Υψηλή από την ηλικία των 6+…ετών

- Χαμηλή αναερόβια ικανότητα λόγο φτωχότερου βιοχημικού δυναμικού -

- Αυξημένη ικανότητα απομάκρυνσης γαλακτικού οξέος από το αίμα (Κλεισούρας)

- Μετατροπή της αναερόβιας προπόνησης σε αερόβιας μορφής άσκηση…ΤΕΛΙΚΑ


ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

- Όχι συστηματική μορφή…εξάσκησης από 6 έως 10 ετών

- Το παιχνίδι βασικό προπονητικό μέσο

- Από 10-12 αρχίζουν να μαθαίνουν γρήγορα & να ελέγχουν το σώμα & την κίνηση

- Στασιμότητα ή αδεξιότητα από 12-14 λόγο υψηλού ρυθμού ανάπτυξης


ΜΥΪΚΗ ΔΥΝΑΜΗ

- Μικρή μυϊκή μάζα = μειωμένη μυϊκή δύναμη

- Μύες στήριξης αδύναμοι (CORE TR./ισομετρία/ ισορροπία/ ιδιοδεκτικότητα…Νευρομυϊκός συντονισμός)

- Ασταθής σκελετός και κατά μήκος μυϊκή ανάπτυξη

- Μυϊκή αντοχή περιορισμένη

- Ανάπτυξη ταχυδύναμης ευνοϊκή

- Εισαγωγή συστηματικής προπόνησης δύναμης 14+…(Manfred Grosser)


Παράγοντες προπόνησης για όλες τις ηλικίες ανάπτυξης


ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ--ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ 

Το ποδόσφαιρο στο ένα πόδι & με ακρίβεια κινήσεων.

- Ιδιοδεκτικότητα

λειτουργική προθέρμανση-ισορροπία–σταθεροποίηση–λειτουργική προπόνηση

- Νευρομυϊκός συντονισμός

Γενικό μέρος και ειδικό μέρος


ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

- Νευρο–μυο-σκελετικό σύστημα

- Βελτιώνουν την νευρομυϊκή συναρμογή μέσω εκμάθησης της σωστής ισορροπίας σώματος.

- Αύξηση ιδιοδεκτικότητας κατά 50% - μείωση πιθανότητας τραυματισμού κατά 80% ( Σκόλιας, 2011)

- Δυναμική σταθεροποίηση των αρθρώσεων μέσω αντανακλαστικών του νευρικού συστήματος

- Ικανότητα ελέγχου των κινήσεων  των αρθρώσεων(κιναισθητική συνειδητοποίηση)


ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

- Δεν παρουσιάζει ομαλή εξελικτική πορεία σε όλες τις ηλικίες ανάπτυξης. (10-12 ιδανικός/ 12-14 υποτροπή/ 14-16 επανεκκίνηση)

- Γενικό μέρος (σωστή τεχνική μετακίνησης)

- Ειδικό μέρος (σωστή τεχνική εκτέλεσης)


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ

- ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ + ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

- Υψηλή ανταπόκριση στα νευρικά ερεθίσματα του εγκεφάλου+ αυξημένη ικανότητα ελέγχου των κινήσεων του σώματος στο χώρο =καλύτερη ανταπόκριση στις ''τεχνικές'' απαιτήσεις της προπόνησης ή του αγώνα.

- Οι ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας συντελούν στη νευρομυϊκή συναρμογή μέσω της εκμάθησης της σωστής θέσης του σώματος.(Σκόλιας 2011)


Τεχνικές απαιτήσεις

- Ως τεχνικές απαιτήσεις προπόνησης θεωρούμε τις μετακινήσεις του παιδιού χωρίς μπάλα και τις τεχνικές δεξιότητες και μετακινήσεις με μπάλα

- Η ποιοτική εκτέλεση των παραπάνω δημιουργεί προϋποθέσεις επιτυχίας

- Αν θεωρήσουμε ταλέντο= προϋπόθεση επιτυχίας και επιτυχία =ταλέντο + εργασία τότε έχουμε δημιουργήσει ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας


Έργο του προπονητή

- Η αξιοποίηση του ταλέντου (ατομικές του προϋποθέσεις)

- Δημιουργία προϋποθέσεων ως αποτέλεσμα της επιμέλειας…(επιμελής ή ευφυής ;)

- Μεθοδικότητα εργασίας (εύκολα-δύσκολα/ απλά-σύνθετα/ ξεπερασμένα-σύγχρονα…)

- Κατανόηση βιολογικής ανάπτυξης του παιδιού

- Κατανόηση πνευματικής κατάστασης του παιδιού


Πότε γίνεται η χρήση τους;

- ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ στην αρχή της προπόνησης

- ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ στο τέλος της προπόνησης (Σκόλιας 2011)…αλλά;

- Η ταχύτητα στην αρχή, η αντοχή στο τέλος…η δύναμη παντού (Λάιος Γ.)


Ποιες από τις παραμέτρους όμως είναι εφαρμόσιμες κατά την προπονητική διαδικασία σε όλες τις αναπτυξιακές ηλικίες;

Αυτές που κάνουν το παιδί…

- Υγιή……

- Καλύτερο τεχνικά…

- Ποιοτικότερο  τακτικά…

- Αποδεκτό κοινωνικά…

- Χαρούμενο τελικά…

- & ΠΟΥ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ………;;;;


Α Γ Α Π Η


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΕΚΑΣ

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΔΙΠΛΩΜΑ UEFA B'

ΤΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ

Έχει εργαστεί στις ομάδες: ΠΑΕ ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ-ΠΑΕ ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΠΑΕ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ

Share
 
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin


YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
powered by στοιχημα
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ




MEDIA GALLERY

Κ11:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Κ12:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

ΠΑΙΔΕΣ ΕΠΣΑ: ΑΙΓΑΛΕΩ-ΑΕΚ 2-2


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.