YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin

Γιατί σταμάτησες να παίζεις;

PDF Print E-mail
Monday, 08 February 2016 19:59 | Συντάχθηκε απο τον/την sportsteam   
Share

Η συμμετοχή στον αθλητισμό προσδιορίζεται από πολλούς παράγοντες. Όμως η ικανοποίηση και οι απολαβές που παίρνουν οι συμμετέχοντες από αυτόν δεν είναι ίδιες για όλα. Κατά συνέπεια το ουσιαστικό πρόβλημα της διακοπής της συμμετοχής των παιδιών στο αθλητισμό σχετίζεται  με ποικίλες νεανικές δραστηριότητες. 

Δυστυχώς όμως σε πολλές περιπτώσεις σχετίζεται και  με τη μεγάλη έλλειψη κατάλληλα διαμορφωμένων χώρων άθλησης, ειδικών προγραμμάτων και ειδικευμένων προπονητών.

Ανάμεσα σε άλλα αίτια μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής:

- τα παιδιά δε παίζουν αρκετό χρόνο στον αγώνα,

- τα παιδιά δε διασκεδάζουν παίζοντας το παιχνίδι,

δίνεται πολύ μεγάλη έμφαση στην επίτευξη της νίκης και όχι στον συναγωνισμό,

- οι γονείς και οι φίλοι τους δημιουργούν υπερβολικό άγχος και

- υπάρχει (ή τουλάχιστον νομίζουν τα παιδιά ότι υπάρχει) κακή προπονητική καθοδήγηση

- προκύπτει μια σύγκρουση ενδιαφερόντων από άλλες δραστηριότητες της ζωής των παιδιών. Στη συνέχεια θα αναλύσουμε πιο κάτω κάθε έναν από τους πιο πάνω παράγοντες.

- Μικρή χρονικά συμμετοχή στους αγώνες

Επειδή από τους προπονητές, τους γονείς των νεαρών παικτών αλλά και από το σύνολο της κοινωνίας δίνεται μεγάλη έμφαση στην νίκη, υπάρχει μια ισχυρή τάση πάντοτε να αγωνίζονται οι ικανότεροι αθλητές, προκειμένου να επιτύχει η ομάδα το στόχο της. Οι χαμένοι μέσα σε αυτήν την ατμόσφαιρα είναι οι λιγότερο ταλαντούχοι παίκτες. Μερικοί από αυτούς δε θα γίνουν ποτέ παίκτες του αθλητισμό όμως, το απογοητευτικό στοιχείο είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός από αυτά τα παιδιά αποκλείεται από τον αθλητισμό πολύ πριν αποσαφηνιστεί αν είναι ικανά ή όχι να γίνουν καλοί παίκτες. Γνωρίζοντας ότι υπάρχει μια τεράστια διαβάθμιση στους ρυθμούς ωρίμανσης των παιδιών, είναι το λιγότερο άτυχες να βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα για το ταλέντο τους.

Τέτοιες κρίσεις μπορεί να έχουν καθοριστικές επιπτώσεις για τη μελλοντική συμμετοχή των παιδιών στο άθλημα. Μπορείτε να φανταστείτε πόσοι ενδεχομένως εξαίρετοι αθλητές αποκλείστηκαν από το άθλημα στις ηλικίες των 8, 10, 12 χρόνων, επειδή κάποιος προπονητής ή παράγοντας αποφάσισε ότι η νίκη ήταν σημαντικότερη από την συμμετοχή όλων των παιδιών στο παιχνίδι;

Έλλειψη διασκέδασης

Πολύ εύκολα παραβλέπεται το γεγονός ότι μέχρι την εφηβεία το παιδιά έχουν σαν κύριο λόγο συμμετοχής στον αθλητισμό τη διασκέδαση. Όσοι ασχολούνται με την εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης για νέα παιδιά θα πρέπει να έχουν σαν προτεραιότητα κατά το σχεδιασμό των προγραμμάτων αυτών τη διασκέδαση των παιδιών. Μολονότι αυτό φαίνεται εύκολο, όταν το λέμε, η εφαρμογή του παρουσιάζει πολλές δυσκολίες.

Συνήθως επικρατεί η επίτευξη της νίκης με οποιοδήποτε κόστος καθώς και η επίπονη και πολλές φορές ανούσια προπόνηση σε λεπτομέρειες που υποτίθεται θα οδηγήσουν τα παιδιά στην κορυφή.

Υπερβολική έμφαση στη νίκη παρά στη συμμετοχή

Είναι προφανές ότι η επιδίωξη της νίκης διαποτίζει ουσιαστικά όλους τους λόγους για τους οποίους η άθληση δεν ευχαριστεί έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό παιδιών. Κυριότερος λόγος της διακοπής της συμμετοχής τους στο αθλητισμό είναι ο έντονος ανταγωνισμός. Τα συμπεράσματα μελετών όπως η παραπάνω θα πρέπει να λειτουργήσουν προειδοποιητικά για την πολύ μεγάλη έμφαση που δίνεται στον ανταγωνισμό και όχι στη συμμετοχή όλων των νεαρών παιδιών στα παιχνίδια.

Υπερβολική πίεση από γονείς και φίλους

Οι νεαροί αθλητές επηρεάζονται πάρα πολύ από τους γονείς και φίλους τους και για τη συμμετοχή και τη διακοπή της συμμετοχής τους στον αθλητισμό. Καθένας γνωρίζει ότι οι γονείς αντιμετωπίζουν κάθε αθλητική συνάντηση στην οποία συμμετέχουν τα παιδιά τους σαν τον τελικό του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Σίγουρα μια τέτοια διάθεση προκύπτει κατά μέρος από εγωιστικούς λόγους και κατά ένα άλλο μέρος από ουσιαστικό ενδιαφέρον για την επιτυχία και ευτυχία των παιδιών τους. Ανεξάρτητα από πού πηγάζει μια τέτοια συμπεριφορά, σίγουρα λειτουργεί σαν πηγή άγχους για τα παιδιά τους αλλά και για όλους όσους βρίσκονται γύρω τους). Ο ρόλος  των γονέων σαν θεατών υπήρξε αντικείμενο πολλών αντιπαραθέσεων σε επιστημονικό επίπεδο. Μια σειρά από μέτρα μπορούν να βοηθήσουν στη χαλιναγώγηση ανάρμοστων συμπεριφορών, οι οποίες επιδεικνύονται από μέρους των γονέων θεατών. Τα παιγνίδια στις μικρές ηλικίες πρέπει να χαρακτηρίζονται από την αντίληψη ότι το άθλημα ανταμείβει ψυχολογικά τα παιδιά και ενισχύει τη σωματική υγεία και όχι από την αντίληψη ότι μέσα από τα παιχνίδια αυτά οι γονείς μπορούν να κάνουν αθλητική καριέρα δια αντιπροσώπων!

Κακή προπονητική καθοδήγηση

Κατά ένα μεγάλο ποσοστό τα παιδιά - αθλητές δεν κατανοούν σωστά τι προσπαθεί ο προπονητής τους να καταφέρει, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που πραγματικά η προπονητική καθοδήγηση είναι λανθασμένη. Στην πράξη δεν έχουν γίνει και πολλά πράγματα για την ειδική εκπαίδευση που χρειάζονται οι προπονητές αθλητών μικρής ηλικίας. Συνήθως οι προπονητές ενδιαφέρονται πολύ για τα παιδιά και έχουν τις καλύτερες προθέσεις, αλλά δε διαθέτουν επαρκώς τις ικανότητες που απαιτούνται για να είναι επιτυχημένοι π.χ. ειδικές γνώσεις παιδαγωγικής και παιδοψυχολογίας, μεταδοτικότητα κ.α. Τα νέα παιδιά πρέπει να έχουν προπονητές με την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, οι οποίοι να γνωρίζουν και να μπορούν να εφαρμόζουν τις αρχές της σωστής ανατροφής με ιδιαίτερη ευαισθησία. Πολλοί άλλοι λόγοι διακοπής της συμμετοχής των παιδιών στο αθλητισμό θα αποφεύγονταν, αν οι προπονητές των νεαρών αθλητών ήταν ευαισθητοποιημένοι και καλά πληροφορημένοι.

Σύγκρουση ενδιαφερόντων με άλλες δραστηριότητες

Ένας άλλος κύριος λόγος διακοπής της συμμετοχής των παιδιών στο αθλητισμό είναι η σύγκρουση που επέρχεται, όταν τα παιδιά με την πάροδο του χρόνου αναπτύσσουν πολυποίκιλα ενδιαφέροντα. Θα ήταν αφελές να υποθέσουμε ότι ο αθλητισμός είναι το παν για τα παιδιά και  ότι δεν έχουν  και άλλες προτεραιότητες.

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, αυξάνεται ο βαθμός ανεξαρτησίας τους, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να έλκονται από άλλες κοινωνικές δραστηριότητες, διαπροσωπικές σχέσεις, εργασιακές σχέσεις και από μια σειρά αξιών που εκτιμώνται από την σύγχρονο άνθρωπο. Πολλά παιδιά επικαλούνται συγκρούσεις ενδιαφερόντων. «Είχα άλλα πράγματα να κάνω» είναι η απάντηση τους στο ερώτημα γιατί σταμάτησαν να παίζουν.


Τμήμα ειδήσεων Sports-Academies.gr

Share
 

YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin




YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
powered by στοιχημα
YouCMSAndBlog Module Generator Wizard Plugin
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ




MEDIA GALLERY

Κ11:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Κ12:ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

ΠΑΙΔΕΣ ΕΠΣΑ: ΑΙΓΑΛΕΩ-ΑΕΚ 2-2


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.